PROGRAMY EDUKACYJNE ZATWIERDZONE DO REALIZACJI W PRZEDSZKOLU NR 4 W GDAŃSKU NA ROK SZKOLNY 2025/2026:
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
* grupa I - Program wychowania przedszkolnego „Zabawy z porami roku” Iwona Grygorowicz, Podręcznikarnia
* grupa II - Program wychowania przedszkolnego „Samodzielne wszechstronne dziecko”, Nowa Era
* grupa III - Program wychowania przedszkolnego „Od ucha do ucha” Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha oraz karty pracy „Od ucha do ucha”, Nowa Era
* grupa IV - Program wychowania przedszkolnego „Miś” Renata Stawczyk-Mizińska oraz
karty pracy „Miś. Przyjaciel starszych przedszkolaków”, WSiP
Dodatkowe projekty grupowe:
- grupa I:
* „Czuciaki w krainie emocji”, Bliżej Przedszkola
* „Mały Miś w świecie literatury”, Grupa MAC
- grupa II:
* „Czuciaki w krainie emocji”, Bliżej Przedszkola,
*„Sprawne rączki mam, wszystko zrobię sam”, Edu-Skarbnica,
* „Autyzm i my”, Fundacja Tukan
- grupa III:
* Projekt „Czuciaki w krainie emocji”, Bliżej Przedszkola,
* #20 minutdlaMATEMATYKI” edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu, Bliżej Przedszkola
* „Magiczna moc bajek”, Bliżej Przedszkola.
- grupa IV:
* „Czuciaki w krainie emocji”, Bliżej Przedszkola,
* #20 minutdlaMATEMATYKI” edukacja matematyczna w domu i w przedszkolu, Bliżej Przedszkola
Programy własne:
- Program adaptacyjny Przedszkola nr 4 W Gdańsku "Witamy w Gwarnym Dworku"
- Program własny ,"Gdańsk - moje miasto"
- Program wychowawczy ,"Dobrze wychowany przedszkolak"
- Program ekologiczny ,"Zielony Gwarny Dworek"
- Program ministerialny "Przedszkole Promujące Zdrowie"
W codziennej pracy wykorzystujemy również elementy metod pracy takich jak:
- Metoda Odimienna I. Majchrzak
- Czytanie globalne Domana
- Dziecięca Matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda M. Montessori
- Plan Daltoński
- Projekt innowacji pedagogicznej pt. „Wesoła gimnastyka dla buzi i języka. Wykorzystanie zabaw logopedycznych do rozwijania aktywności słownej oraz poprawnego opanowania języka dzieci 3-letnich” opracowanej przez Julię Ogrodnik-Dworczak